Archiwum czerwiec 2019


Nowoczesna kancelaria radcy prawnego
20 czerwca 2019, 19:47

W obecnych czasach usługi prawnicze ewoluowały. W odróżnieniu do wczesnych lat siedemdziesiątych ze świecą szukać radcę prawnego, który nie używa technologii rozwiniętego świata. Laptopy i telefony stały się codziennością. Są to narzędzia codziennego użytku. Nadto sprzęty te są często wyposażone w nowoczesne programy, od bezpłatnych programów tekstowych po skomplikowane nowoczesne programy do zarządzania kancelarią oraz przepisami. W ostatnim czasie coraz częściej popularnym staje się inteligentne oprogramowanie potrafiące, na bazie posiadanych w bazie orzeczeń sądów, przewidzieć możliwe rozstrzygnięcia w konkretnym stanie faktycznym. W Polsce pojawiają się także generatory umów, które po dostarczeniu im stosownych informacji są w stanie przygotować np. umowę zgodną z obowiązującym porządkiem prawnym i potrzebami zleceniodawcy. Prawdopodbnie rozwiązania te, o ile zostaną upowszechnione będą miały wpływ na zwiększenie się konkurencji na rynku prawniczym. Może to także wywołać zmniejszenie liczby prawników. W tej sytuacji na rynku ostaliby się doświadczeni i sprawni adwokaci, którzy będą w stanie używać nowoczesnych technik i traktować je będą jako narzędzie codziennej pracy. Nowoczesna kancelaria to nie tylko nowoczesne narzędzia. Klienci nowoczesnych kancelarii są coraz bardziej wymagający i cenią sobie gustowny, profesjonalny wystrój biura. Panele winylowe na podłogach, gładkie ściany o właściwych barwach, wysokiej jakości wyposażenie - te elementy mają wpływ na to w jaki sposób nowoczesna kancelaria radcowska będzie odbierana przez klientów. Pomimo tego jednak personalny kontakt z doświadczonym adwokatem wydaję się niezastąpiony. W czasie wizyty klient może bezpośrednio opisać swój problem adwokatowi, przedyskutować z nim wszystkie strategie działania oraz konsekwencje związane z tymi strategiami. Jeżeli ujawnią się dodatkowe pytania dobry radca prawny będzie mógł natychmiast odpowiedzieć na nie bez konieczności oczekiwania przez klienta na odpowiedź w wersji elektronicznej. Prawnik i klient posiadają także sposobność poznać się bliżej podczas tych wizyt. Nie należy jednak pomniejszać znaczenia kontaktu emailowego z klientem, który może przecież stanowić mocne uzupełnienie klasycznego sposobu kontaktu z klientem.