Archiwum 14 lipca 2016


Jak sprzedać nieruchomość bez pośrednika...
14 lipca 2016, 19:41

architecture-22231_960_720

Osoby planujące sprzedaż domu mogą zdecydować się na wynajęcie do tego agencji nieruchomości lub samodzielne załatwienie wszystkich formalności. Podkreślić należy, że plusem korzystania z pomocy biura nieruchomości jest m.in. oszczędność czasu. Niemniej jednak istonym powodem skłaniającym do samodzielnej sprzedaży mieszkania jest usunięcie kosztu związanego z wynajęciem pośrednika.


Pierwszym krokiem jaki powinniśmy zrobić, decydując się na sprzedaż nieruchomości bez udziału pośrednika jest oszacowanie jej wartości. Warto w tym celu skorzystać z internetowego kalkulatora średnich cen nieruchomości dostępnego w serwisach internetowych. Pamiętać przy tym jednak należy, że mechanizmy te nie biorą pod uwagę wielu istotnych cech nieruchomości takich jak np. standard wykończenia lokalu. Właściciel domu czy mieszkania przygotowując się do sprzedaży musi dysponować również wszelkimi dokumentami poświadczającymi prawo własności. W związku z powyższym należy przygotować w pierwszej kolejności kserokopię aktu notarialnego, ale warto mieć również wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu, na którym znajduje się nieruchomość. Te dokumenty pewnością będą chcieli obejrzeć potencjalni kupujący.


Kolejnym etapem będzie decyzja dotycząca kanału promocji oferty sprzedaży. Do wyboru jest wiele możliwości. Ogłoszenia prasowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do starszych osób, niemniej jednak powinny one stanowić jedynie dodatkowy kanał do prowadzonej przez nas promocji w sieci.

 
 

Ogłoszenia w internecie, oprócz konkurencyjności cenowej, mają zdecydowanie skuteczność – zapewniają szybsze dotarcie do większej ilości osób zainteresowanych kupnem. Internetowe tablice ogłoszeń dają dużo większe możliwości w zakresie prezentacji domu czy mieszkania. Nie tylko opis sprzedawanej może być bardziej obszerny, ale oferta może zostać dodatkowo wzbogacona o zdjęcia, film czy też wizualizację przestrzenną. Wypełniając rubryki formularza ogłoszeniowego, mamy pewność, że nie pominiemy żadnej istotnej informacji.

Ponieważ większość cech określających nieruchomość jest zdefiniowana, do ogłoszeniodawcy należy jedynie wybranie odpowiedniego określenia z rozwijanej listy. Dzięki temu przygotowanie oferty staje się dużo wygodniejsze i szybsze. Pamiętać należy, że serwisy ogłoszeniowe oferują różnorodne metody promocji oferty. Za dodatkową opłatą ogłoszenie może zostać odpowiednio wyróżnione oraz znaleźć się na pierwszych pozycjach listy wyników, a nawet wyświetlone na stronie głównej serwisu ogłoszeniowego.